Search
Close this search box.

آموزش Google My Business برای ثبت، تایید، بهینه‌سازی و مدیریت پروفایل کسب‌وکار

آموزش ثبت، تایید، بهینه‌سازی و مدیریت پروفایل کسب‌وکار در Google My Business

Google My Business سرویس ثبت کسب‌وکارها در گوگل است. در این دوره کوتاه می‌آموزید که چگونه کسب‌وکار خود را به بهترین شکل ممکن در این سرویس ثبت کنید؛ تا در هنگام جستجوی شما توسط کاربران، در نتایج به شکل ویژه‌ای نمایش داده شود. با این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتا همراه ما باشید.

جذب مشتریان به کمک Google My Business

با استفاده از Google My Business نمایش اطلاعات کسب‌وکار شما در صفحه جستجوی گوگل و نقشه گوگل، ساده‌تر از آن چیزی است که گمان می‌کنید. در یانجا می‌بینید که چگونه می‌توانید یک پروفایل تجاری را در این سرویس برای کسب‌وکار خود بسازید؛ تا هم مشتریان جدیدی را جذب کنید و هم مشتریان قبلی را با کسب‌وکار خود بیشتر درگیر نمایید.

معرفی Google My Business
معرفی Google My Business

آنچه خواهید آموخت:

  • نحوه استفاده از Google My Business برای دست‌یابی به مشتریان بالقوه
  • مزایای استفاده از Google My Business برای مدیریت پروفایل کسب‌وکارتان
  • روش ثبت‌نام و تایید حساب کاربری
  • روش اتصال Google My Business به گوگل ادز و مزایای آن

آیا می‌دانید؟

از راه‌اندازی سالن آرایش جدید خود بسیار هیجان‌زده هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که مشتریان‌تان هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا خواند کرد. دوستی باتجربه این سرویس را به شما معرفی کرده است. اما Google My Business در عمل چگونه به شما کمک می‌کند؟

  • این سرویس کمک می‌کند تا اطلاعات کسب‌وکار شما در هنگام جستجوی کسب‌وکارتان در نتایج جستجو و نقشه گوگل، نمایش داده شود. شما می‌توانید از تصاویر، اطلاعات تماس و موارد دیگر، برای نمایش باکس کسب‌وکارتان در این فضاها استفاده کنید.
  • وقتی از Google My Business استفاده می‌کنید؛ شما می‌توانید پروفایل کسب‌وکارتان را به صورت آنلاین و از روی اپلیکیشن موبایل مدیریت کنید. همچنین این سرویس امکان نمایش چندین مکان جغرافیایی مختلف را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند.
  • شما می‌توانید از Google My Business برای ارتباط با مشتریان خود از طریق پاسخگویی به نظرات آنها یا تبلیغ کسب‌وکار خود (اگر از گوگل ادز استفاده می‌کنید.) بهره ببرید. این یک روش عالی برای تعامل با مشتریان و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به کسب‌وکار شما خواهد بود.

با مریم آشنا شوید

مریم رستوران کوچک خود را گسترش داده و سه شعبه در نقاط دیگر شهر برای آن افتتاح کرده است. او از این پیشرفت خوشحال و هیجان‌زده است؛ اما نگرانی بابت سردرگمی مشتریان در میان آدرس‌های مختلف، ذهن او را مشغول کرده است. خوشبختانه Google My Business به کمک او می‌آید.

اطلاعات را با مشتریان به اشتراک بگذارید

مریم می‌خواهد از پروفایل کسب‌وکار خود در این سرویس برای ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید استفاده کند. هر دوی این اهداف به کمک این سرویس امکان‌پذیر است. تنها باید دقت کند که همه اطلاعات لازم را در پروفایل کسب‌وکار خود ارائه داده است.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، او می‌تواند اطلاعات کسب‌وکار خود را اضافه کند. او می‌خواهد مطمئن شود که اطلاعات کافی را وارد کرده است؛ تا مشتریان او بدانند که رستوران او چه زمان‌های فعال است؛ در کجا واقع شده است؛ و گونه می‌توانند با رستوران تماس بگیرند. او آدرس مربوط به هر شعبه، شماره تلفن تماس، ساعات فعالیت، لینک به وب‌سایت و لینک به منو را وارد می‌کند. رستوران مریم یک وب‌سایت عالی دارد؛ اما اگر نداشت هم او می‌توانست به کمک Google My Business، یک وب‌سایت برای خودش آماده کند.

افزودن اطلاعات کسب‌وکار
افزودن اطلاعات کسب‌وکار

حالا که رستوران مریم سه شعبه دارد؛ او می‌خواهد مطمئن شود که مشتریانش رستوران را به راحتی پیدا می‌کنند. او می‌تواند با تنظیم پروفایل کسب‌وکار خود این کار را انجام دهد. همچنین این امکان کمک می‌کند تا مشتریان آنلاین نزدیک به یکی از شعب رستوران، او را در نتیجه جستجو یا نقشه گوگل ببینند.

نمایش پروفایل کسب‌وکار در جستجو و نقشه گول
نمایش پروفایل کسب‌وکار در جستجو و نقشه گول

در ادامه مریم برای هرچه کامل‌تر شدن پروفایل کسب‌وکار خود، تصاویری از غذاهای ارائه شده در رستوران و فضای رستوران را در آن ثبت می‌کند. او همچنین پستی درباره رویدادهای ماهانه رستوران خود به پروفایل کسب‌وکار اضافه می‌کند. این پست در گوگل مپ و نتایج جستجو نیز قابل نمایش است. مشتریان این پیشنهادات را دوست دارد و قطعا در جذب آنها موثر است.

اضافه کردن عکس به Google My Business
اضافه کردن عکس به Google My Business

انجام این کار زمان بسیار کمی برد؛ اما حالا پروفایل رستوران مریم در دسترس است. پس اگر کاربران در جستجوی محلی به دنبال رستوران بگردند؛ به احتمال بالا پروفایل رستوران او را خواهند یافت.

با مشتریان خود تعامل کنید

مریم می‌داند که حالا رستورانش برای مشتریانی که به جستجوی آنلاین می‌پردازند ثبت شده است. او حالا می‌خواهد راه مناسبی برای ارتباط با آنها داشته باشد. مریم می‌داند که سرویس Google My Business چیزی فراتر از یک پروفایل ساده است. او به کمک ابزارهای موجود در این سرویس می‌تواند با مشتریان خود تعاملی کامل داشته باشد و نظر آنها را جلب کند.

پاسخ دادن به نظرات

مریم دوست دارد نظر مشتریان را درباره رستورانش بداند. به‌خصوص که او تلاش زیادی برای تهیه غذاهای خوشمزه و ایجاد فضای دلنشین کرده است. هنگامی که مشتریان در پروفایل کسب‌وکار او، نظرات‌شان را بیان ارائه می‌دهند؛ به بیشتر دیده شدن پروفایل کسب‌وکارش کمک می‌کنند. به علاوه او می‌تواند به نظرات پاسخ داده و از انها تشکر کرده و یا در روش ارائه خدمات رستوران، اصلاحاتی را انجام دهد.

گفتگو کردن با مشتریان

برخی از مشتریان تمایلی به تماس تلفنی و پرسیدن سوالات خود ندارند. معملوا آنها ترجیح می‌دهند از طریق پیام متنی سوال خود را بپرسند. Google My Business به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا مستقیم به سوالات مطرح شده توسط مشتریان پاسخ دهند.

دریافت تماس تلفنی و مسیریابی

مریم دوست دارد مشتریانی که پروفایل رستورانش را می‌بینند؛ بتوانند با او تماس تلفنی گرفته و مسیر رسیدن به رستوران را به راحتی پیدا کنند. برای این کار یک دکمه تماس تلفنی در پروفالی وجود دارد؛ که کافی است کاربر آن را لمس کرده تا از طریق تلفن همراه با رستوران تماس بگیرد. از آنجا که اکثر کاربران از تلفن همراه برای جستج استفاده می‌کنند. این دکمه راهی اسان و سریع برای تماس تلفنی خواهد بود. همچنین کاربران می‌توانند به کمک امکان directions به صورت پیاده یا سواره، مسیر رسیدن به رستوران را دریافت کنند.

نحوه تعامل مشتریان با پروفایل کسب‌وکار خود را مشاهده کنید

حالا مریم چند ماهی است که از سرویس Google My Business برای رستورانش استفاده می‌کند. حالا او می‌خواهد ببیند که مشتریان چگونه با پروفایل کسب‌وکارش ارتباط برقرار می‌کنند. او برای این کار می‌تواند از امکان insights (بینش) در این سرویس استفاده کرده و تعاملات کاربران را رهگیری کند.

به کمک Insights مریم می‌تواند نحوه تعامل مشتریان با پروفایل کسب‌وکارش را بررسی کند. همچنین از اطلاعات موجود برای انجام تغییرات و بهبود وضعیت پروفایل استفاده نماید. در قدم اول او از طریق Insights می‌تواند تعداد کاربرانی که پروفایل رستورانش را دیده‌اند را بررسی کند. همچنین می‌تواند ببیند که آنها با چه جستجویی به او رسیده‌اند.

بخش Insights در Google My Business
بخش Insights در Google My Business

مریم می‌خواهد بداند چه تعداد از مشتریانش روی دکمه directions کلیک کرده تا به سمت محل شعب جدید رستوران هدایت شوند. برای دریافت این اطلاعات او بخش گزارش جستجو search report را بررسی می‌کند. در این بخش تعداد درخواست‌های directions برای هر شعبه زا رستوران مشخص است. او از این طریق متوجه می‌شود که کدام شعبه‌اش جستجوی کمتری نسبت به سایر شعب داشته است.

گزارش جستجو
گزارش جستجو

حالا که مریم از اطلاعات بخش Insights استفاده کرده است. تصمیم می‌گیرد برای تبلیغات بیشتر شعبه کم مشتری‌تر، از سرویس AdWords Express استفاده کند. البته این سرویس از سال 2019 با به عنوان بخشی از سرویس گوگل ادز و در بخش کمپین‌های هوشمند آن فعالیت می‌کند. برای این کار او می‌تواند حساب Google My Business را به حساب گوگل ادز متصل کند.

تبلیغ پروفایل کسب‌وکار گوگل با استفاده از گوگل ادز
تبلیغ پروفایل کسب‌وکار گوگل با استفاده از گوگل ادز

در نهایت این سرویس راه‌کاری عالی برای به‌روز نگه داشتن اطلاعات کسب‌وکار است. تا مشتریان هنگام جستجوی آنلاین به آن دسترسی داشته باشند.

ثبت کسب‌وکار در Google My Business

در این بخش می‌آموزید که چگونه در این سرویس ثبت‌نام کرده و کسب‌وکار خود را تایید کنید. همچنین نکاتی را درباره اتصال این سرویس به گوگل ادز و استفاده از افزونه‌های مکان (location extensions) خواهید آموخت.

با سارا آشنا شوید

سارا مالک و مدیر یک فروشگاه کلاه است. به‌تازگی یکی از مشتریانش  به اطلاع داده که فروشگاهش در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود. سارا نگران است که مشتریان بالقوه‌ای که به دنبال فروشگاه پوشاک در منطقه هستند را از دست بدهد. سارا در مورد کلاه اطلاعات زیادی دارد؛ اما در مورد حضور در فضای آنلاین چیز زیادی نمی‌داند. او چه کاری می‌تواند انجام دهد تا مشتریان بیشتری فروشگاه او را پیدا کنند؟

Google My Business
Google My Business

راه‌اندازی پروفایل کسب‌وکار در گوگل طی سه مرحله

  1. ثبت‌نام در Google My Business: برای این کار کافی است به آدرس google.com/business بروید و با حساب خود در گوگل وارد شوید. اگر حساب گوگل ندارید؛ می‌توانید روی لینک ساخت حساب کاربری کلیک کنید.
  2. وارد کردن اطلاعات کسب‌وکار: وارد کردن اطلاعات اولیه کسب‌وکار شامل نام، حوزه فعالیت، شماره تلفن تماس و محل فروشگاه، در این سیستم کار ساده‌ای است.
  3. تایید کردن پروفایل کسب‌وکار: در نهایت با تایید پروفایل کسب‌وکار و دریافت چراغ سبز، پروفایل کسب‌وکار شما در جستجوی گوگل و نقشه گوگل به نمایش در می‌آید.

پس از تایید پروفایل، صاحب کسب‌وکار می‌تواند اطلاعات بیشتری از جمله تصاویر، ساعات فعالیت، آدرس وب‌سایت و… را به پروفایل خود اضافه کند.

سایر وضعیت‌های ثبت پروفایل کسب‌وکار در گوگل

در بسیاری از مواقع، لازم نیست که کسب‌وکار شما از ابتدا پروفایل خود را ایجاد کند. در واقع ممکن است پروفایل شما در گوگل موجود باشد و شما تنها لازم باشد که مالکیت آن را اثبات کنید. یا یکی از چندین مکان یک پروفایل دیگر باشید؛ و یا یک کاربر را برای دسترسی به حساب google My Business تایید کنید. در این شرایط برای انجام تنظمیات گفه شده باید پاسخ چند سوال متداول را بدانید.

چگونه می‌توانم مدعی مالکیت یک پروفایل موجود شوم؟

برای انجام این کار دو روش وجود دارد. در مسیر اول وقتی در این سیستم ثبت‌نام کرده و شروع به ورود اطلاعات پروفایل کسب‌وکار خود می‌کنید؛ گوگل پروفایل‌های مشابه که ممکن است متعلق به شما باشد را نشان می‌دهد. اگر یکی از این پیشنهادات واقعا متعلق به شماست؛ می‌توانید روی آن کلیک کرده و با تایید پروفایل، مالک آن شوید. در حالت دوم شما پروفایل موجود را روی نقشه گوگل پیدا کرده و روی دکمه Claim this business کلیک و مسیر تایید مالکیت را پیگیری می‌کنید.

همچنین نگران نباشید که در حال حاضر همه اطلاعات وارد شده درست نیست. پس از تایید مالکیت پروفایل کسب‌وکار، می‌توانید این اطلاعات را ویرایش کنید.

اگر کسی قبل از من مدعی مالکیت پروفایل کسب‌وکارم شده باشد؟

نگران نباشید. اگر این فرد عضوی از سازمان شما باشد؛ می‌تواند کاربران دیگری را نیز به عنوان صاحب کسب‌وکار به سرویس google My Business اضافه کند. اگر هم حساب تاییدکننده پروفایل را نمی‌شناسید؛ می‌توانید درخواست مالکیت خود را با انجام دستورالعمل‌های ارائه شده ارسال کنید.

اگر اطلاعات درج شده در پروفایل کسب‌وکار من غلط و ناقص باشد چه می‌شود؟

اگر هنوز ادعای مالکیت خود را تایید نکرده‌اید؛ ابتدا این کار را انجام دهید. اگر گوگل حساب کاربری شما را به عنوان مالک می‌شناسد؛ وارد حساب خود شده و اصلاحات لازم را انجام دهید.

در این زمینه دقت داشته باشید که تغییرات ایجاد شده در لحظه اعمال شده و در پروفایل کسب‌وکار شما به نمایش درمی‌آید. بنابراین در هنگام ثبت اطلاعات حساس مثل ساعات فعالیت و… دقت کافی داشته باشید.

من چندین مکان تجاری دارم. آیا باید آنها را یکی یکی وارد کنم؟

اگر کمتر از 10 مکان دارید؛ باید آنها را یکی یکی وارد کنید. اگر بیشتر از 10 مکان دارید؛ می‌توانید واجد شرایط دارید می‌توانید آنها به‌صورت گروهی، اضافه، تایید و مدیریت کنید.

چگونه می‌توانم کسب‌وکارم را تایید کنم؟

تایید کسب‌وکار مهم‌ترین مرحله است. قبل از انجام آن شما نمی‌توانید پروفایل خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید پروفایل کسب‌وکار خود را از طریق ایمیل، تلفن و نامه پستی (ممکن است بیش از دو هفته زمان ببرد.) تایید کنید. در درس بعدی به‌صورت اجرایی مراحل تایید کسب‌وکار را شرح خواهیم داد.

سطح دسترسی سایر کاربران به مدیریت پروفایل کسب‌وکار من چگونه است؟

لازم نیست پروفایل کسب‌وکارتان را به تنهایی مدیریت کنید. شما می‌توانید به کاربران دیگر تا سه سطح دسترسی بدهید. این سه سطح شامل مالک (Owner)، مدیر (Manager) و مدیر وب‌سایت (Site Manager) است. تنها کافی است از منوی کاربران، کاربران مدنظر خود را دعوت کرده و سطح دسترسی آنها را مشخص کنید.

با گوگل ادز پارا فراتر بگذارید

با ساختن پروفایل کسب‌وکار خود در گوگل، افزایش محسوس مشتریان را احساس خواهید کرد. اما اگر باز هم آمادگی پذیرایی از مشتریان بیشتری را دارید؛ می‌توانید با اتصال گوگل ادز به پروفایل خود و استفاده از این روش تبلیغاتی، پروفایل کسب‌وکارتان را به مشتریان بالقوه بیشتری نمایش دهید. متصل کردن پروفایل کسب‌وکار به یک کمپین هدفمند در گوگل ادز، به معنای کنترل بیشتر شما بر تعداد دفعات و مکان نمایش آن برای مشتریان بالقوه است.

آگهی پروفایل کسب‌وکار از طریق گوگل ادز
آگهی پروفایل کسب‌وکار از طریق گوگل ادز

تایید کردن پروفایل کسب‌وکار

اکنون که یک حساب Google My Business دارید؛ قبل از اینکه جلوتر بروید؛ باید بتوانید حساب خود را تایید کرده و ثابت کنید که مالک پروفایل کسب‌وکار خود هستید. این کار بسیار ساده است. چه یک مکان چه یک دوجین مکان داشته باشید.

تایید پروفایل کسب‌وکار موجب محافظت از عق مالکیت صاحبان کسب‌وکار و اطمینان از دقت معرفی کسب‌کارها در همه پلتفرم‌های گوگل می‌شود. اما گوگل چگونه تایید می‌کند که شما همان کسی هستید که می‌گویید؟

  • از طریق نامه پستی: بعضی از مشاغل باید از این طریق درخواست تایید کنند. در این مدل گوگل یک نامه پستی حاوی کد تایید را به آدرس کسب‌وکار شما ارسال می‌کند.
  • از طریق تلفن یا ایمیل: برخی از پروفایل‌های تجاری خاص، می‌توانند از طریق تلفن، ایمیل و حتی از طریق پلتفرم Google Search Console بلافاصله تایید شوند.
  • تایید انبوه: تایید انبوه ممکن است برای کسب‌وکارهایی که دارای شعب متعددی در نقاط جغرافیایی مختلف هستند؛ امکان‌پذیر باشد.
تایید پروفایل در Google My Business
تایید پروفایل در Google My Business

صاحبان مشاغل چگونه از تایید پروفایل کسب‌وکار خود سود می‌برند؟

سعید یک کافه دارد. او مشتاق است که پروفایل کسب‌وکار خود را در گوگل فعال کند؛ اما برایش واضح نیست که چرا باید مراحل تایید پروفایل کسب‌وکارش را انجام دهد. در ادامه مزایای این تایید را شرح داده‌ایم.

  • کنترل پروفایل کسب‌وکار به معنای بازدید بیشتر است. وقتی کسب‌وکار شما تایید می‌شود؛ می‌توانید اطلاعات آن را به‌طور مستمر و در لحظه به‌روزرسانی کنید و این باعث افزایش بازدید پروفایل می‌شود. در عمل آمارها نشان می‌دهد که پروفایل‌های تایید شده که توسط صاحبان کسب‌وکار مدیریت می‌شوند؛ 5 برابر بیشتر از سایر کسب‌وکارها دیده می‌شوند.
  • با مشتریان تعاملات پیشرفته دارید. وقتی کسب‌وکار شما تایید می‌شود؛ می‌توانید نظر مشتریان را با تصاویر پیشتر، پاسخگویی به سوالات و نظراتشان و… جذب کنید. همچنین اگر از سیستم یک‌پارچه وب‌سایت‌ساز آن استفاده کنید؛ می‌توایند از این طریق وب‌سایت خود را مدیریت نمایید.
  • درباره عملکرد کسب‌وکار خود دید مناسبی کسب کنید. آخرین و مهم‌ترین مورد اینکه با انجام این تایید می‌توانید اطلاعات گوناگونی مانند تعداد نمایش پروفایل کسب‌وکارتان در جستجو و نقشه گوگل را بدانید. همچنین تعداد افرادی که در پروفایل کسب‌وکار شما برای مسیریابی روی دکمه direction و برای تماس روی دکمه call کلیک کرده‌اند.

حالا که سعید مزایای این کار را متوجه شد. مراحل تایید سه شعبه کافه خود را به شرح زیر انجام می‌دهد.

  1. وقتی سعید آدرس اولین شعبه کافه خود را وارد کرد؛ گزینه Mail (ارسال پستی)، در گوشه سمت راست بالای صفحه، نشان می‌دهد که او باید یک نامه پستی تایید را برای تایید پروفایلش از گوگل درخواست کند. سعید باید این کار را برای سایر مکان‌های کسب‌وکارش نیز تکرار کند.
نامه تایید پستی
نامه تایید پستی

بر اساس موقعیت مکانی (درج شده در بخش آدرس پروفایل)، نامه پستی درخواست شده طی چند روز الی دو هفته به دست سعید می‌رسد. در این مدت او باید از ویرایش و تغییر پروفایل خوداری کند؛ تا موجب تاخیر در فرآیند تایید نشود.

فرآیند تایید
فرآیند تایید

نامه پستی رسیده، حاوی یک کد 5 رقمی است. برای استفاده از آن سعید وارد حساب کاربری Google My Business می‌شود. موقعیت مکانی که نامه پستی برای آن ارسال شده است را انتخاب و روی دکمه Enter code (وورد کد) در بالای صفحه کلیک می‌کند.

دکمه ورود کد تایید
دکمه ورود کد تایید

وقتی امکان تایید از طریق آدرس پستی نیست

تایید مکان‌ها به آرامی پیش می‌رود؛ اما نامه یکی از مکان‌ها مقصد نمی‌رسد. در این شرایط سعید می‌تواند یک بار دیگر درخواست دریافت نامه پستی را ارائه کند. برای این کار کافی است از حساب خود مکان تایید نشده را انتخاب کند.

روش‌های دیگر تایید پروفایل کسب‌وکار

همان‌طور که گفتیم تایید پروفایل کسب‌وکار شما در Google My Business از طریق ایمیل و تماس تلفنی نیز وجود دارد. البته هریک از این روش‌ها بنابر نوع کسب‌وکار و صاحب حساب، ممکن است فعال یا غیرفعال باشد؛ و تنها روش ارسال نامه پستی برای تایید همه پروفایل‌ها در دسترس است.

روش‌های تایید پروفایل کسب‌وکار
روش‌های تایید پروفایل کسب‌وکار

بعضی از کاربران Google My Business که دکمه verify by phone (تایید از طریق تلفن) را در حساب خود می‌بینند؛ می‌توانند از طریق تماس تلفنی یا پیامک، کد تایید را دریافت کنند. همچنین برای پروفایل برخی از کاربران امکان دریافت کد تایید از طریق ایمیل نیز وجود دارد؛ که در صورت وجود می‌توان از آن استفاده کرد. اگر صاحب کسب‌وکار، وب‌سایت خود را در Google Search Console ثبت کرده باشد؛ احتمالا گوگل به او اجازه تایید پروفایل کسب‌وکارش از این طریق را می‌دهد. برای این کار کافی است با همان حساب گوگلی که Google Search Console وب‌سایت کسب‌وکارش را ساخته، وارد حساب Google My Business کسب‌وکارش شود.

تایید انبوه مکان‌ها

اگر کافه سعید بیش از 10 شعبه داشت؛ می‌توانست از امکان تایید انبوه برای آنها استفاده کند. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که این روش چگونه کار می‌کند.

سعید وارد حساب Google My Business خود می‌شود و یک حساب تجاری را راه‌اندازی می‌کند؛ که به او اجازه می‌دهد با خیال راحت، مدیریت همه مکان‌های سکب‌وکارش را با چندین کاربر به اشتراک بگذارد.

تایید انبوه مکان‌ها
تایید انبوه مکان‌ها

سپس او یک فایل صفحه گسترده (مثل اکسل) را بر اساس تمام مکان‌های کسب‌وکارش تهیه و بارگزاری و فرم درخواست تایید را پر می‌کند. این فرم شامل اطلاعات دقیق مرتبط با کسب‌وکار وی است.

فرم تایید انبوه مکان‌ها در Google My Business
فرم تایید انبوه مکان‌ها در Google My Business

پردازش درخواست سعید ممکن است یک هفته طول بکشد. سعید برای جلوگیری از تاخیرهای احتمالی، باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • فایل صفحه گسترده ارسالی باید شامل حداقل 10 مکان (شعبه) از یک کسب‌وکار واحد باشد که همه آنها را سعید مدیریت می‌کند.
  • حساب کاربری او بدون خطا و برخوردار از دستورالعمل‌های کیفیت است.
  • سعید هرگونه درخواست برای دریافت اطلاعات بیشتر، اعلام اصلاحات و بهینه‌سازی‌ها را از طریق حساب کاربری خود پیگیری می‌کند.
فرآیند تایید درخواست
فرآیند تایید درخواست

بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکار در گوگل

بسیار مهم است که اطلاعات پروفایل کسب‌وکار خود را در گوگل به‌روز و جذاب نگه دارید. در این بخش به شما می‌آموزیم که چگونه اطلاعات کسب‌وکار خود را به‌‎روز کرده، حضور آنلاین خود را تقویت کنید و نحوه تعامل مشتریان بالقوه با پروفایل کسب‌وکارتان را درک کنید. به عبارت دیگر درباره روش استفاده از عکس و نظر دادن برای بهبود پروفایل و استفاده از بخش Insights برای تعامل بیشتر با مشتری را صحبت خواهیم کرد.

سه مسیر اصلی بهینه‌سازی

تصور کنید که دارای یک فروشگاه لوازم ورزشی هستید. شما فروشگاه خود را در Google My Business ثبت کرده‌اید و حالا می‌خواهید رشد بیشتری داشته باشید. شما واقعا می‌خواهید که مشتریان بالقوه بیشتری پروفایل کسب‌وکارتان را ببینند. برای بهینه‌سازی پروفایل کسب‌وکارتا چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

  1. به روز نگه داشتن اطلاعات کسب‌وکار: این ساده‌ترین و البته مهم‌ترین فعالیت شماست. تا همیشه مطمئن باشید که اطلاعات صحیح و مناسب را در دسترس مشتریان بالقوه قرار داده‌اید.
  2. ارتقا پروفایل: گذاشتن تصاویر جدید از محصولات و… و همچنین پاسخ دادن به نظرات مشتریان و حتی درخواست کردن از آنها برای ابراز نظر در پروفایل، روشی عالی برای ارتقا میزان نمایش پروفایل در نتایج جستجو است.
  3. استفاده از Insights: این ابزار به شما در درک روش تعامل کاربر با پروفایل کسب‌وکارتان کمک می‌کند. استفاده از اطلاعات این بخش برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر اطلاعات پروفایل و روش تبلیغ آن، موثر است.
ارتقا پروفایل کسب‌وکار
ارتقا پروفایل کسب‌وکار

با غزل و آرش آشنا شوید

غزل و آرش دارای یک فروشگاه کوچک آلات موسیقی هستند. به‌طور معمول غزل مسئول حضور آنلاین فروشگاه است. اما بهتر است که هر دو شریک درباره روش کار Google My Business اطلاعاتی داشته باشند. در ادامه می‌بینیم که غزل چگونه سرنخ‌ها را به آرش نشان می‌دهد.

غزل و آرش
غزل و آرش

 

 

 

منبع: Google My Business course in skillshop